DP Švice



V sredo sva se okoli 9. ure zjutraj odpravila iz Ljubljane čez Munchen in Zurich. Do Murtna sva prišla od 8h zvečer zaradi zastojev okoli Zuricha. Sprejem s strani klubskega osebja je bil zelo topel in nasploh so bili vsi ves čas zelo gostoljubni. Takoj smo opravili meritve ter prijavo, nato pa sva se utrujena od vožnje odpravila spat v klub.

V četrtek zjutraj sva postavila barko, do uradne otvoritve nalepila oznake na rezervno glavno jadro ter opravila nekaj manjših popravkov na barki in prikolici.

Ob 13h je bilo prvenstvo odprto, kjer smo bili tudi obveščeni, da vremenska napoved do nedelje ne kaže najbolje. Vetra bo najbrž zelo malo, edino če pride kakšna počasna nevihta, da lahko speljemo kak plov. Nato smo do 15h čakali na veter. Na vodo sva se odpravila z nastavitvami za rahel veter in ob štartu prvega plova ob 16h je pihalo res nekje okoli 10 vozlov. Do zgornje boje sva prišla nekje 5 od zadaj kljub slabemu štartu in zaradi dotika boje sva bila po izvedenem kazenskem obratu zadnja. Do obračalne boje sva vzpostavila stik s floto in z dobrim obratom prehitela štiri barke. Na tej poziciji sva prišla do spodnje boje in takrat je pihalo že kakšnih 15 vozlov. Ob vožnji mimo boje je Iva preveč potegnila glavno jadro (posledica treninga v šibkem ko sva trenirala hitri manever) in naju je položilo. Ko sva se postavila nazaj, je veter še pojačal in nekje na polovici stranice je pihalo že več kot 25 vozlov. Iva je imela s tem kar nekaj težav in ob enem izmed refulov je barko prevrnilo na naju. Ko sva se postavila v drugo, sva se zaradi premočnega vetra odločila za odstop. Ob tem sva tudi opazila, da je ob tresenju glavnega jadra, ko je bilo popuščeno, prerezalo vrv vanga. Tako nama ni ostalo drugega kot da se vrneva na obalo. Kljub hitremu popravilu sva zamudila štart drugega plova. Ob koncu drugega plova sva še malo počakala, vendar so se barke začele vračati nazaj na obalo. Ker ta dan nisva naredila še nič omembe vrednega, sva pomagala spraviti na kopno vse barke. Zvečer je sledil kratek sprehod čez mesto in nato neformalno organizirana večerja, kjer smo se malce bolje spoznali.

Med nevihto na vodi

Med nevihto v vodi

Po nevihti na kopnem

Naslednji dan smo bili ob 10h že na vodi, vendar zaradi smo se zaradi pomankanja vetra odpravili nazaj na obalo. Sprva planirani dve uri odloga sta se razvlekli na pet. Med 15h in 19h uro pa nam je uspelo opraviti kar štiri plove v konstanto šibkem vetru (7-10 vozlov), ki je vseskozi nekoliko menjal smer, kar je zahtevalo veliko koncentracije. Prvi trije plovi so si bili podobni. Relativno slab štart, sem ter tja kakšna slaba odločitev pri vožnji proti vetru in nato lovljenje bolj počasnih ekip v floti. Kljub temu nisva nikoli prišla zadnja skozi cilj. V četrto pa nama je uspel dober štart. Tako je bila tudi vožnja po čistem proti vetru bistveno lažja. Sicer je bil ta dan resnično dolg a vendar sva bila seveda veliko bolj zadovoljna kot dan poprej. In tudi bolj utrujena. Po prihodu na kopno pa je sledilo druženje ob pivu. Dokler nismo spili enega soda je bil pivo zastonj (for friends) nato pa proti plačilu (four francs).

Copyright by Urs Hardi

Za soboto je bil že v petek prestavljen štart iz 9:30 na 11:00. V rahli sapici smo bili ob 11h že vsi na vodi, vendar pa je bil ob 12h podan odlog za 2 uri. Ob čakanju na obali smo temeljito študirali pravila in v pravilu 30.4. smo po našem mnenju našli napako. Ob 15h smo poizkusili znova, vendar smo ob 16h zaradi pomanjkanja vetra zaključili za ta dan. Preden smo se vrnili z vode, smo se še okopali. Na kopnem je sledila diskusija o pravilih z regatnim uradnikom. Skupaj smo prišli do konsenza, da je pravilo nekoliko čudno zapisano. Ob poglobljeni debati smo skoraj pozabili na uradno večerjo v klubu. Večerja s štirimi hodi je bila zopet dober izgovor za druženje, vendar smo se ta večer odpravili zgodaj spat saj nas je naslednji dan vse čakala pot domov.

Copyright by Urs Hardi

V nedeljo smo se okoli 11 ure odpravili na vodo in nam je celo uspelo izvesti en štart, ki pa je bil ponovljen. Zaradi slabih vetrovnih pogojev nam štarta ni uspelo ponoviti, tako smo se ob 13. uri odpravili na obalo. Sledilo je hitro pospravljanje in pakiranje in še pred podelitvijo je zapihal lep vetrič, ki pa je žal poskrbel samo za svežino na kopnem. Ob 15. uri je bila podelitev s slikanjem in seveda z obveznim kopanjem zmagovalcev. Tako sva se ob 15:30 odpravila proti domu in v Ljubljano sva prišla okoli 2. ure zjutraj.

Udeležba na Švicarskem DP je bila kljub neugodnim vremenskim pogojem vsekakor zanimiva izkušnja, ki jo lahko priporočava tudi ostalim.

 

SLO 14492 Mitja in Iva